Războiul din Ucraina: Cât costă închiderea spațiului aerian pentru industria călătoriilor?

Știm deja că Europa și Canada și-au închis spațiul aerian companiilor aeriene ruse după invadarea Ucrainei de către Rusia, crescând presiunea asupra Statelor Unite să facă același lucru. „Închidem spațiul aerian al UE pentru ruși”, a declarat președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen. Ministrul transporturilor al Canadei, Omar Alghabra, a declarat că națiunea sa își închide spațiul aerian tuturor avioanelor rusești pentru a trage țara la răspundere pentru un atac neprovocat asupra vecinului său.

Acțiunea Uniunii Europene a venit după ce multe dintre țările sale membre au declarat că interzic avioanele rusești sau că plănuiau să facă acest lucru.

Premierul belgian Alexander De Croo a scris pe Twitter că cerurile europene sunt „deschise pentru cei care leagă oamenii, nu pentru cei care încearcă să agreseze brutal”.

„Nu există loc în spațiul aerian olandez pentru un regim care aplică violență inutilă și brutală”, a declarat Mark Harbers, ministrul olandez al infrastructurii și al lucrărilor de apă, pe Twitter.

O mână de națiuni europene, inclusiv Spania, Grecia și Turcia, s-au opus închiderii spațiului aerian înainte de anunțul lui von der Leyen.

Robert Mann, un consultant în aviație din New York, a declarat că măsurile Uniunii Europene și Canada ar pune presiune suplimentară asupra SUA pentru a interzice și zborurile rusești.

„Este greu de înțeles de ce suntem ultimii care ne mișcăm, atât din punct de vedere operațional, cât și financiar”, a spus el.

Rusia a răspuns interzicând zborurile din mai multe țări europene. Compania aeriană rusă S7 a suspendat zborurile către Europa. Duminică după-amiază, ora SUA, un zbor Moscova-New York al transportatorului național rus Aeroflot a revenit după ce a trecut peste Norvegia, potrivit serviciilor de urmărire a zborurilor. Avionul fusese direcționat pentru a zbura deasupra Canadei.

Cum va afecta acest lucru o industrie deja în dificultate?

Tensiunea tot mai mare dintre Rusia și națiunile occidentale din cauza invaziei Ucrainei de către Rusia a avut până acum un impact modest asupra companiilor aeriene, care încearcă să-și revină după pierderile uriașe de la începutul pandemiei de COVID-19.

Companiile aeriene din SUA și Europa se așteaptă să lanseze un numar ridicat de zboruri transatlantice în această vară.

Helane Becker, un analist al companiei aeriene pentru Cowen, a declarat vineri că va continua să se aștepte la o cerere puternică de călătorii din SUA către Europa de Vest, dar călătoriile în Europa de Est „vor fi reduse până când va exista o soluție sau o anumită asigurare că nu se va răspândi în alte țări.”

Tensiunea globală le costă deja pe unele companii aeriene mai mulți bani pentru redirecționarea zborurilor. Un zbor American Airlines de la Delhi la New York a făcut o oprire în Bangor, Maine, pentru a se alimenta, deoarece noua sa rută, care oprește spre sudul Rusiei, este mai lungă.

Ian Petchenik, un purtător de cuvânt al serviciului de urmărire Flightradar 24, a declarat că „zeci” de zboruri de marfă din Anchorage, Alaska, care ar trece de obicei peste estul Rusiei, sunt redirecționate. „Vor primi o penalizare pentru combustibil”, a spus el.

Mann, consultantul în aviație, a estimat că zborurile de pasageri forțate să redirecționeze ar putea adăuga costuri între 3.600 și 10.800 de euro pe oră, în funcție de dimensiunea avionului și de prețul combustibilului.

„Unele rute vor deveni pur și simplu neeconomice sau nepractice”, a spus el.

Transportatorul de marfă FedEx a declarat duminică că a suspendat temporar zborurile către Rusia. Compania a declarat într-un comunicat că a continuat să ofere servicii în interiorul Rusiei și între Rusia și alte țări „acolo unde condițiile permit”.

Săptămâna trecută, la scurt timp după invazia Rusiei, Delta Air Lines a suspendat un parteneriat cu Aeroflot în care companiile aeriene și-au vândut locuri pentru zborurile celeilalte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *